چرا ضایعات آهن خرید و فروش می شوند؟

ضایعات آهن مواد آهنی دور ریزی هستند که در نتیجه ی از کار افتادن قطعات آهنی و یا تولید قطعات آهنی معیوب به وجود می آیند. این ضایعات در واقع زباله نیستند و ارزش مادی بالایی دارند، چرا که قابل بازیافت و استفاده در صنایع مختلف می باشند. خرید و فروش ضایعات آهن یکی از فعالیت های مفید و البته پر سود این حوزه است.

چرا ضایعات آهن خرید و فروش می شوند؟

در پاسخ به این پرسش که ضایعات آهن به چه دردی می خورند ابتدا نیاز است یک تعریف عمومی از آن بدانیم. به طور کلی هرگونه مواد آهنی بازیافت پذیری که پس از تمام شدن طول عمر مفید آن و یا پس از تولید به علت معیوب بودن مجددا به چرخه ی تولید باز می گردد را ضایعات آهن می گویند. این ضایعات یا به اصطلاح آهن قراضه ها بیشتر توسط ماشین سازی ها و صنایع ساختمانی تولید می شوند. با توجه به اینکه آهن آلات با دیگر مواد تفاوت های عمده ای دارند، ضایعات آن نیز زباله نیستند و از ارزش مادی بالایی برخوردارند. بنابراین خرید و فروش آنها از مشاغل پر سود این حوزه است.

 

فایده ی جمع آوری ضایعات آهن چیست؟

در وهله ی اول باید گفت این ضایعات به همان اندازه که مفید هستند، می توانند باعث ایجاد آلودگی های خطرناکی در محیط زیست شوند. پس جمع آوری آنها کمک بزرگی به طبیعت و محیط زیست انسان ها خواهد کرد. از طرف دیگر ضایعات آهن یکی از موارد ضروری استفاده در بسیاری از کارخانه هاست. این ضایعات طی فرایندی پردازش و تبدیل به قطعات مصرفی کارخانه ها می شوند.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن بسته به نوع، آلیاژ، عملکرد قبلی قطعه، پرس شده بودن یا نبودن و... متغیر است. در حقیقت درست مثل طلا قیمت روز ضایعات آهن نیز بر اساس عوامل مختلفی تحت نوسان و تغییر قرار می گیرد. بنابراین پیگیری و دانستن قیمت روز ضایعات یکی از فاکتورهای مهم معامله و خرید ضایعات آهن می باشد.

مزیت فروختن آهن قراضه ها برای کارخانجات

ضایعات آهن تولید شده در کارخانه ها در صورت عدم جمع آوری و بازیافت می توانند فضای قابل ملاحظه ای از محیط کارخانه یا انبار را اشغال کنند. علاوه بر این بسته به آلیاژ آنها می توانند سبب تولید نوعی سم شوند که هم برای محیط زیست و هم سلامت انسان مضر است. اما با تمام این تفاسیر بزرگترین مزیت فروش این ضایعات ایجاد درآمد و تا حدی جبران ضرر وارده از خراب شدن وسایل آهنی ست. بدیهی ست که صاحب هر تولیدی باید قیمت ضایعات آهن و چدن را بداند و با فروش ضایعات خود علاوه بر ایجاد بهره ی اقتصادی برای تولیدی خودش، در جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست و بهبود اقتصاد صنایع مختلف سهمی داشته باشد.

ضایعات آهن را به کجا باید فروخت؟

فروش ضایعات آهن معمولا از طریق تماس با خریداران این حوزه و یا تماس خریدار با فروشندگان صورت می گیرد. پکوک با معرفی یک مجموعه خریدار ضایعات آهن در تهران و کرج امر خرید و فروش را برای شما عزیزان تسهیل کرده. به دلیل ارزش اقتصادی این ضایعات، معامله کردن آنها باید با افرادی صورت بگیرد که اعتبار و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند.

به دنبال بهترین خریدار ضایعات آهن در اصفهان یا دیگر شهرهای صنعتی ایران هستید؟ ما با تجربه ترین و منصف ترین های این حوزه را در پکوک به شما معرفی کردیم. کافی ست قیمت روز را چک کنید و با یکی از خریداران ما تماس بگیرید تا معامله ی شیرینی را تجربه کنید!


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 3684 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/01/10
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!