مرحله به مرحله ی سوله سازی به روایت پکوک

سوله سازی فرایندی ست که طی آن یک سازه ی فلزی مقاوم با کاربردهای متنوع تولید می شود. در حقیقت سوله سازه ای ست که طبق محاسبات فنی خاصی ساخته می شود و بیشتر برای کارخانه ها، مرغداری ها، سالن های ورزشی و... استفاده می شود. در این مقاله مراحل ساخت یک سوله را به روایت وب سایت پکوک که ارائه دهنده خدمات ساختمانی می باشد مطالعه خواهید کرد.

مرحله به مرحله ی سوله سازی به روایت پکوک

 اهل هر حرفه ای یا هنری که باشید، حتما تا به حال کلمه ی "سوله" به گوشتان خورده است و اولین چیزی که احتمالا در ذهن تان مجسم کرده اید یک سالن عریض و طویل با سقف شیب دار بوده است. جالب ترین نکته ای که نظر بازدید کنندگان یک سوله را به خود جلب می کند این است که سوله ها بدون هیچ گونه ستون میانی ساخته می شوند ولی از مقاوم ترین بناها نیز به شمار می روند. برای فهمیدن چگونگی این موضوع بهتر است شما را با مقدماتی از حرفه ی سوله سازی آشنا کنیم. سوله سازی تخصص ساخت سازه هایی از جنس فلز می باشد که بر اساس محاسبات فنی به خصوصی طراحی و ساخته می شوند. موارد استفاده از این سازه ی عمرانی زیبا متعدد هستند. به عنوان مثال برای کارخانه ها، سالن های ورزشی، انبارها، تعمیرگاه ها، آشیانه های هواپیما، مرغداری ها و دامداری ها از سوله به عنوان بنای اصلی استفاده می شود. محاسبات و روند سوله سازی بسته به ماهیت عملی که قرار است در سوله انجام پذیرد متفاوت است و عوامل زیادی در سوله سازی تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال وزن و ابعاد یک سوله ی صنعتی را با توجه به عواملی نظیر لزوم یا عدم لزوم ساخت جرثقیل سقفی، سرعت و جهت وزش باد، بیشترین میزان بارش های منطقه و... تعیین می کنند.

 

 

 

 

مرحله به مرحله ی عملیات سوله سازی

بعضی از سوله ها پیش ساخته اند. به این معنی که از قبل در یک کارگاه سوله سازی طراحی و تولید شده اند و سپس با توجه به نیاز مشتری در مکان مورد نظر او نصب و اجرا می شوند. اما اگر بخواهیم جزئیات سوله سازی را برای شما شرح دهیم، مراحل زیر را در بر میگیرد.

دریافت مجوز ساخت

قدم اول ساخت سوله این است که تعیین کنید زیر نظر کدام یک از سازمان ها یا نهادهای دولت هستید (مثل سازمان صنایع). این سازمان مجوزی برای شما صادر میکند که بر اساس آن شما اجازه ی سوله سازی و بهره برداری از آن را خواهید داشت. ممکن است مراحل اداری اخذ این مجوز طولانی و از حوصله ی شما خارج باشد، اما مشورت با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

خرید زمین

یکی از مهم ترین مراحل سوله سازی انتخاب محل احداث آن می باشد که مستلزم دقت و مطالعه ی زیادی ست. از آنجایی که محل احداث یک سوله را نمی توان تغییر داد، بهتر است شرایط را به درستی بسنجید و با توجه به معیارهایی که برای کارتان اهمیت دارند، مثل دسترسی سوله، امنیت منطقه و... مکان مناسبی را انتخاب کنید.

 

زمین مناسب جهت سوله سازی

 

 

تعیین نوع سوله سازی

شناخت متخصصان سوله سازی امری ضروری در اجرای روند ساخت سوله می باشد. بهترین تولید کنندگان سوله آنهایی هستند که رزومه ی پر باری در این زمینه داشته باشند و بتوانند با توجه به سوابق خود اطمینان شما را جلب نمایند. اگر نیازمند دریافت مشاوره در این جهت هستید و به دنبال معروف ترین کارگاه های سوله سازی در تهران و کرج می گردید، وب سایت نامی پکوک به نشانی pakook.com آماده به ارائه ی خدمات برای شما عزیزان می باشد.

اجرای فونداسیون

مقدمات اجرای فونداسیون در سوله سازی شامل آزمایش خاک موقعیت، تعیین وزن سازه و دیوارها و مسطح سازی زمینی که سوله قرار است در آن احداث شود می باشد. اجرای فونداسیون باید حتما توسط شرکت های سوله سازی انجام شود، چرا که کوچکترین اشتباه در فونداسیون این سازه می تواند بعدها منجر به کج شدن و ریختن آن شود. پس از انجام این مرحله معمولا کف سازی سوله با بتن انجام خواهد گرفت.

نصب سوله 

همانطور که گفته شد سوله نوعی سازه است. بنابراین می توان محاسبات مربوط به آن را در یک کارگاه انجام داده، قطعات را با مقاومت مورد نیاز ساخت و سپس آن را در موقعیت تعیین شده نصب نمود. در نصب سوله ابتدا ستون های آن روی بیس فونداسیون قرار گرفته و بسته می شوند، سپس سایر قطعات روی سازه سوار خواهند شد.

 

ساخت و نصب سوله

 

 

عملیات ساختمانی

آخرین مرحله ی عملیات سوله سازی تجهیز سازه با سقف، درب و پنجره، جرثقیل سقفی و... می باشد. راه اندازی سیستم برق رسانی سوله نیز جزء عملیات ساختمانی آن محسوب می شود که بعد از اتمام همه مراحل انجام میشود. یکی از معروف ترین ارائه دهندگان خدمات ساختمانی وبسایت پکوک می باشد که می توانید پیمانکار سوله سازی، برقکار و دیگر متخصصان را در آن بیابید و با سرعت بیشتری کار خود را پیش ببرید. پکوک علاوه بر ارائه خدمات سوله سازی می تواند در مراحل ساخت هر نوع بنایی از انتخاب کاشی و سرامیک با کیفیت گرفته تا دریافت خدمات لوله کشی در تهران و شهرستان ها به شما کمک کند. پس نشانی اینترنتی pakook.com را به خاطر بسپارید و با کیفیت ترین خدمات ساختمانی را از متخصصان آن دریافت کنید.

 

 

 

 


ارسال کننده : مهدی جعفری
تعداد بازدید : 3210 مرتبه
تاریخ انتشار: 1399/07/08
منبع : https://pakook.com/




  نظرات
بنری ثبت نشده است!