کارخانه اسکلت فلزی ساختمان و سوله سازی

کارخانه اسکلت فلزی ساختمان و سوله سازی

اسکلت فلزی ساختمان و سوله سازی

شاید وقتی در مورد یک ساختمان و بنای خاصی صحبت می‌شود، بیشترین توجه ما به سمت نمای ظاهری و جلوه زیبای آن جلب شود. اما نکته مهمی که قبل از زیبایی ظاهری یک ساختمان باید به آن دقت زیادی شود، موضوع امنیت و مقاومت آن ساختمان است. به همین دلیل در صنعت ساختمان و انواع پروژه‌های عمرانی، اسکلت ساختمان یا همان اسکلت‌بندی و دقت در ساخت آن، بسیار مهم می‌شود. درواقع می‌توان گفت، ارتباط مستقیمی بین اسکلت ساختمان و امنیت و استحکام آن وجود دارد. از همین رو، بسیاری از متخصصان و کارشناسان به‌صورت جداگانه و تخصصی، در زمینه اسکلت ساختمان، چگونگی اسکلت‌بندی و استانداردهای آن جهت ساخت یک سازه ایمن، فعالیت می‌کنند.

با توجه به اینکه اصل و اساس یک ساختمان، اسکلت آن است و وظیفه نگهداری کل ساختمان را هم به عهده دارد، اطلاع از ویژگی‌های یک اسکلت ایمن، مقاوم و پایدار برای ساختمان، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به این نکته پرداخته شود، در مورد انواع اسکلت ساختمان، مطالبی بیان کنیم.

انواع اسکلت ساختمان

موادی که برای اسکلت‌بندی ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد، در نوع اسکلتی که ایجاد می‌شود تفاوت ایجاد می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت، انواع اسکلت با توجه به مواد به کار برده شده در ساخت آن، شامل موارد زیر می‌شود.

  • اسکلت فلزی

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از فولاد به‌عنوان عنصر اصلی در ساخت اسکلت فلزی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه فولاد و فرآورده‌های آن دارای مقاومت و شکل‌پذیری بالایی هستند، به‌عنوان یک گزینه مطمئن و ایمن در نظر گرفته می‌شود.

  • اسکلت بتنی

مصالح و ابزاری که در ساخت اسکلت بتنی مورداستفاده قرار می‌گیرد شامل، شن، ماسه، میلگرد و سیمان است.

  • اسکلت چوبی

طبیعی است که اسکلت چوبی را می‌توان در مناطقی با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب ساخت. علاوه بر این، باید به این نکته توجه کرد که اسکلت چوبی ساختمان، در برابر حوادث طبیعی مثل سیل، طوفان، آتش‌سوزی و ... مقاومت زیادی ندارد.

کارخانه اسکلت فلزی ساختمان و سوله سازی

ازآنجایی‌که هر اشتباه کوچکی در مراحل مختلف اسکلت‌بندی ساختمان، می‌تواند منجر به نتایج خطرناک و غیرقابل جبرانی شود، در بین انواع اسکلت‌هایی که معرفی شد، اسکلت فلزی، از استحکام و امنیت بیشتری برخوردار است. ستون‌های عمودی و تیرهای افقی فولادی در اسکلت فلزی به‌واسطه پیچ و مهره‌ای به هم متصل می‌شوند و درنهایت یک سازه مقاوم و مستحکمی را ایجاد می‌کنند که توانایی تحمل بارهای مختلف را خواهد داشت.

با توجه به این موضوع و با در نظر گرفتن اهمیت ساخت اسکلت فلزی برای ساختمان‌های مختلف، بسیاری از کارخانه‌های ساخت اسکلت فلزی با حضور افراد متخصص و کارشناس، با هدف ارائه خدمات در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. علاوه بر این، یکی دیگر از خدماتی که در کنار ساخت اسکلت فلزی با پیچ و مهره ارائه می‌شود، سوله سازی و ساخت سوله فلزی برای پروژه‌های صنعتی و عمرانی مختلف است. درواقع می‌توان سوله را این‌طور تعریف کرد که یک سازه فلزی با سقفی شیب‌دار و بدون ستون میانی است. بنابراین برای ساخت ساختمان‌هایی مثل انواع کارخانه‌ها، انبارها، سالن ورزشی، مرغداری، دامداری، انواع گلخانه و ... می‌توان از خدمات سوله سازی، یا ساخت سوله فلزی و اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ای بهره‌مند شد.


ارسال کننده :
تعداد بازدید : 431 مرتبه
تاریخ انتشار: 1402/03/06
منبع :




  نظرات
بنری ثبت نشده است!